کد خبر: ۱۶۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
مدیر جهاد کشاورزی استهبان خبر داد: 

خسارت میلیاردی بارش‌های تابستانه به انجیر استهبان 

مدیر جهاد کشاورزی استهبان از خسارت یک میلیارد و ۶۱۳ میلیون تومانی باران تابستانه در فصل برداشت به باغ‌های انجیر استهبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مهدی اعیان‌منش از خسارت یک میلیارد و ۶۱۳ میلیون تومانی باران تابستانه در فصل برداشت به باغ‌های انجیر استهبان خبر داد و گفت: بارش باران تابستانه در دهه سوم مردادماه سبب خسارت ۴۰ درصدی به محصول باغات دیم انجیر شهرستان استهبان، بزرگ‌ترین قطب تولید و صادرات انجیر دیم کشور شد.

وی افزود: بارش نزولات جوی باعث ترشیدگی و تخریب محصول چین اول باغات انجیر به میزان حدودی ۸ هزار تن شده است.

خسارت میلیاردی بارش‌های تابستانه به انجیر استهبان 

این مقام مسئول بیان کرد: خسارت کاهش محصول انجیر ۱۶۱۳ میلیارد تومان برآورد می‌گردد و باغدارانی که نسبت به بیمه محصول خود اقدام نموده‌اند می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به منظور تکمیل فرایند بیمه محصولات کشاورزی و واریز غرامت‌های شامله به دفاتر بیمه کشاورزی مراجعه نمایند.

به گزارش «شیرازه»، استهبان در ۱۷۴ کیلومتری شرق شیراز قرار گرفته است و در امتداد جاده‌ای که به استهبان ختم می‌شود منظره زیبایی از درختان چند صد ساله انجیر دیده می‌شود.

انجیرهای استهبان به صورت دیم بوده و از لحاظ کمی و کیفی جایگاه ویژه‌ای در کشور، منطقه و حتی جهان را از آن خود کرده است، این باغ‌های انجیر در جیاس فائو به ثبت جهانی رسیده است و سالانه با تولید حدود ۴۰ هزار تن رتبه اول تولید را در کشور به دست آورده است.

حال با توجه به اینکه معیشت ۹۰درصد از مردم استهبان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به انجیر وابسته است، با این خسارت میلیاردی حاصل از بارش‌های تابستانه که امسال کام باغ‌داران را به تلخی کشانده است انتظار می‌رود مسئولان در پی جبران بخشی از این خسارات وارده به باغداران با اعطای تسهیلات بدون کارمزد و پیگیری پرداخت خسارات از سمت دفاتر بیمه کشاورزی حمایت همه‌جانبه خود از این باغ‌داران زحمت‌کش را عرضه دارند.

انتهای خبر/224224

 

نظرات بینندگان